Perun Sky Maraton




Na úvod a po přečtení několika článků jiných závodníků, kde zaznělo jak si závod užili bych já své pocity popsal asi takto. Po startu jsem byl jak kůň co má klapky na očích a nic kolem sebe nevnímá a takto to bylo až do cíle závodu. Kromě posledního kopce, kde mě začala brát trochu křeč mé tělo tenhle záhul zmáklo na jedničku. Co bolí to roste v tom případě mi po závodě poroste hodně svalů :-)




Když jsem se registroval na tenhle závod, byl důvod dostupnost místa startu a zajímalo mně jak rychle zaběhnu horský maraton těchto parametrů. Den před závodem jsem znervózněl, zda příprava před závodem byl dostatečná a na jaké umístění můj výkon bude stačit.

Hned po startu jsem měl v plánu moc nespěchat abych nepřepálil úvodní sjezdovku, jenže jsem se pořád posouval dál dopředu a najednou jsme byli nahoře. Seběh do Gutů na první občerstovačku jsem znal a dalo by se říct, že mě bavil. Následovalo stoupání na Velký javorový stoupal jsem a více méně držel pořád stejnou pozici. Jak jsem začal sbíhat do Řeky najednou mně předběhli asi tři závodníci a já pochopil, že je třeba zrychlit a nebo se propadat v pořadí. Zvolil jsem první možnost a přidal. Náhle stojí na cestě pán a ukazuje směrem doprava přímo do koryta potoka zajímavý úsek trasy, kde se nedalo vůbec dávat pozor co je pod nohama jen čekat zda to vyjde nebo ne. V tomto místě jsem si přestal dělat iluze o suchých botách. Dobíhám na občerstvovačku a začínám stoupat po sjezdovce, kterou jsem si před závodem tréninkově vyšel a bylo jasné, že nohy z toho nebudou mít moc radost. Prudké stoupání nahoře otočka a hned prudce klesat pod vlekem, kde už déšť udělal své. 
Seběh byl kombinace běhu a sjezdu při kterém jsem se loučil s podrážkou mých Sense PRO. Velké překvapení čekalo doma po obahnění, vyčištění, vysušení podrážka byla jako nová a tak těžký závod zmákla na jedničku s hvězdičkou.



Po absolvování této malé vsuvky v podobě sjezdovky pokračovalaa trať závodu na Šindelnou což bylo stoupání a za cca 30 minut jsem ho měl za sebou. Následoval dlouhý úsek bez většího stoupání a pak seběh do Tyry. Tento úsek se mi běžel opravdu dobře navíc jsem zde předběhl jednoho závodníka, který mi při stoupání na Šindelnou utekl. Těch asi 8 km jsem uběhl za 40 minut. 

V hlavě se honily myšlenky, že už bych to mohl doklepat do cíle. Stoupání na Ostrý už nebylo tak dravé jako v prvním kopci, ale pořád to byl pohyb vpřed. Když jsem si probíhal trasu před závodem šel jsem přes Kozinec vrchem a proto bylo příjemné překvapení vedení trasy bokem kopce. Tento seběh je poslední a není třeba se šetřit i když už nejsou mé nohy nejčerstvější pořád je tempo slušné. 




Přichází poslední stoupání těším se do cíle a vím, že když za mnou bude deset běžců kterým zbylo víc sil nic s tím neudělám. Rovinu kolem lanovky a k poslední sjezdovce ještě klušu  už slyším zvonění v cíli už se k němu blížím, už jsem tam. Výsledný čas pod pět hodin a celkové 29. místo je pro mne velkým překvapením. 
Velké poděkování patří mé rodině a salomon-run.cz za podporu.

Před závodem jsem na tréninky nosil ledvinku S-LAB advanced skin 3 belt set a musím uznat, že na tuhle délku závodu to byla pro mně ta nejlepší volba. Do ledvinky se vejde jedna 0,5 l láhev (soft flask) gely, telefon a zadní kapsa je dost prostorná na větrovku nebo bundu proti dešti. Láhev mi u sjezdovky v Řece vyměnil za plnou můj podpůrný tým. 



Záznam z hodinek Suunto Ambit 2S

http://www.movescount.com/cs/moves/move30833219

DĚKUJI SALOMON-RUN.CZ za PODPORU



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

LYSACUP - FINISH

Valašský Hrb