Na plný boty

Tento závod jsem navštívil letos potřetí.
Základnu závodu tvořila budova církve bratrské v Hrádku. S parťákem jsme na místě něco po osmé hodině večerní a vítáme se s některými známými. Registrace probíhá hladce jelikož závod je takového domácího typu a to se mi na něm moc líbí. Nikde žádné davy jen pár (asi 100) lidí. Do startu ve 22:00 je ještě dost času a nikdo zatím netuší, jaké letos organizátoři připravili vrcholy. po deváté hodině je všem jasno.

- Žďár 748 m.n.m.
- Malý Sošov 763 m.n.m.
- Poledná / Polední 672 m.n.m.

Nejdříve hledáme v mapě  vrcholy a pak se rozhodujeme jaký zvolit postup. Tuto situaci probíráme s profíkem Filipem Šilarem a nakonec zůstaneme u pořadí Žďár, Malý Sošov, Poledná.

Jdeme se k autu převléci do závodního a těsně před desátou jsme na startu. Taktika je jasná ze začátku se držet profíků a pak se uvidí. Po startu sbíháme dolů do hrádku a tempo je přímo vražedné. Mně se běží dobře, ale parťák vypadá, že to neuvisí. Snažím se jít dál tempem Filipa, ale to bych musel být sám a možná bych jim stačil. Když začneme stoupat přímo na Žďár mimo značku teprve zde začínám být ve svém živlu. Mám rád prudké stoupání přímo v lese mimo značku, když se do toho opřu a prodírám se ostružiním smrčky a jiným lesním porostem zjišťuji, že pro mého parťáka jsem nasadil moc rychlé tempo. Musím tedy schladit hlavu a zpomalit.

Na vrcholu jsme za 47 minut a máme v nohách 6,5 km. Teď jdeme rovnou dolů na sever krásným prudkým srázem plným kamení abychom se napojili na modrou značku vedoucí do Bystřice a z Bystřice dál běžíme po silnici až do Nýdku. Běží se dobře a tempo je stále slušné. Z Nýdku stoupáme na Beskydské sedlo po zelené a nahoře odbočujeme na vrchol Malý Sošov, zde se však necháváme unést davem a vrchol přecházíme a po cca 500 metrech se vracíme zpět a nacházíme kontrolu na červené značce mimo vrchol. Máme za sebou cca 22 km v čase 2 hodiny 30 minut.

Zbývá nám poslední vrchol Poledná a tak se vracíme po zelené do Nýdku a zde po červené jdeme až za můstek přes řeku a pak opět stoupáme přímo na vrchol. Na vrcholu hledáme kontrolu ještě s jinými týmy a nikde ji nemůžeme najít. Vydáváme se tedy po hřebeni a doufáme, že kontrola bude někde dále a naštěstí byla sice asi kilometr od vrcholu, ale nám to nevadí my to už máme po cestě na základnu a tím pádem i do cíle.

Na třetí kontrole máme v nohách 30,8 km a od startu uplynulo 3 hodiny a 45 minut. Teď nám zbývá vrátit se zpět do Hrádku na základnu. Jdeme hřebenem až k Filipce a pak klesáme k základně. V cíli jsme za 4 hodiny 24 minut a je zde jen jeden závodník a to jednotlivec.

Omlouvám se parťákovi, že jsem ho tak zničil a že příští rok si to můžeme zopakovat. Dáváme si vítězné pivo a hodnotíme závod s pořadateli. Další tým dobíhá do cíle hodinu po nás. Uleháme ke krátkému spánku do spacáků jelikož ráno se musíme zůčastnit vyhlášení. Hodně obdivuji ty kteří se na základnu vracejí kolem osmé hodiny ranní.