Valašský Hrb

Na Hrb jsem se registroval hned jak to bylo možné a dále jsem ho nějak vypustil z hlavy. Začátkem května byl přece Perun a umístit se dobře zde bylo pro mně důležitější. Najednou se Hrb blížil a já byl naprosto v klidu, žádná předstartovní nervozita, klidný spánek a žádný stres o umístění atd. Do místa startu dorážíme po osmé hodině s Víťou Otevřelem, který volí trasu 30 km což je Akademické mistrovství. Mé plány jsou zkusit padesátku. Poběžím bez hůlek ty by mi mohly spíše překážet. Slunce svítí a teplota kolem 12 stupňů mi vyhovuje aspoň nebude moc velké teplo. Na terase před chatou dávám ještě kafe kecáme s Víťou a pořád jsem v klidu. Po deváté se odcházíme hodit do závodního což u mně představuje volné kraťasy a tričko s krátkým, snad se zahřeji. Jdeme se rozběhat kousek po směru závodu a když dobíháme na místo, kde cesta klesá dolů vracíme se zpět. Mapu trasy jsem vůbec nestudoval a doufám, že je dobře značená, což se později potvrzuje. Když trénuji nemám s sebou žádné gely ani všemožné protikřečové a já nevím co ještě za přípravky a před startem tohoto závodu mám v ledvince půl litru vody s tabletou multivitamínu z nejmenovaného hypermarketu a jednu müsli tyčinku.

Bylo to tak rychlé, že ani fotograf to nestihl pořádně :-)




Zbývá několik minut do startu a já jsem stále v klidu, stavím se do poloviny startovního pole aby jsem se po startu nenechal unést. Najednou je tu start a dav se dává do pohybu sunu se dopředu, když přichází seběh začínám zrychlovat a posouvat se dopředu. Po nějaké chvíli jsem u Beskydského nomáda Tomáše, který mě na Perunovi předběhl v posledním stoupání a já teď usuzuji, že si tempo rozložil dobře a držím se jeho. Jak mi později řekl "to ty za mnou už půl hodiny funíš". Profil trati je takový chvíli nahoru, chvíli dolů Tomáš drží stejné tempo a mně to vyhovuje. Před námi je jeden závodník, kterého pořád pomalu a jistě dotahujeme, jakmile ho doběhneme a začne seběh jde vidět, že se mu to nelíbí a utíká nám, Tomáš však drží dál rozumné tempo. Při přebíhání cesty je zde pořadatel a ten nám hlásí 12, 13 v tu chvíli se ptám Tomáše jestli jsem slyšel dobře, což mi potvrzuje a hned říká, že to je trochu moc rychlé tempo (máme průměrnou rychlost 12,5 km/h) běžíme dál a uvidíme jak dlouho to vydržíme. Na takovém delším rovinatém úseku se za námi najednou objeví asi pětičlenná skupina a já si říkám, že jsme asi pomalí, ale jakmile se začne stoupat vydrží s námi jen dva ze skupiny. 

Kousek před otočkou potkávám ty jež jsem chtěl mít za sebou a to členy splašených gorolů a ze srandy jim říkám "doufám, že jste si nechali dost síly do druhé půlky" kluci však běží dál a nic neříkají. Na občerstovačce dám meloun se solí doplňuji pití trocha rozinek a jede se dál. Na otočce jsme za 2:09 což je na 25 km slušný výsledek. Zde je pár fandících dětí, které s námi kousek popobíhají a Tomáše to trochu nakopne a zrychluje, já mám problém se ho udržet, ale za chvíli jsem zase u něj a běžíme dále spolu. Po dalších asi dvaceti minutách dobíháme splašené goroly a nějakou dobu nás běží asi šest ve skupině zde je však vidět, že Tomáš má ještě dost sil a skupinu trhá. Já se ho ještě nějakou dobu držím, ale pak už běžím sám.  Za mnou jeden běžec, který má ještě dost sil a pomalu mě dotahuje. Poslední občerstvovačka před cílem a já se ptám jak je to daleko do cíle, prý 6 kilometrů "tak to bych už měl dát" a vydávám se na tento poslední úsek. Sil už moc není a tak jde další Tomáš Blalbla přede mně ještě dost dlouho dobu ho při seběhu vidím před sebou a dokonce se přibližuji, ale pak ho ztratím z dohledu. Ten poslední úsek je pořád nahoru a dolů, z rána si pamatuji to místo kde jsme se rozbíhali a pořád ho očekávám a ono nic. Najednou je všude nějak moc závodníků, kteří jen jdou, ale to jsou z kratších distancí. Nebudu to zdržovat nakonec jsem do cíle doběhl za 4:37 a nějaké drobné bylo to něco přes 52 kilometrů skončil jsem 10. celkově a 5. v kategorii. 


Záznam z hodinek SUUNTO Ambit 2S



http://www.movescount.com/cs/moves/move32754945



Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Perun Sky Maraton

Krásná - most

LYSACUP - FINISH